Iskolánk története

 

suli,1Iskolánk 1962-ben létesült a váci Sztáron Sándor Gimnázium kihelyezett levelező tagozataként. Később a gödöllői Török Ignácz Gimnázium lett az anyaintézmény. Az iskola1991-ben lett önálló, Fabriczius József Esti Gimnázium néven. Névadója a a községben 1794-ben a tanulók kimentése közben tűzhalált szenvedett hős tanító, Fabriczius József.

Az intézmény működése során alapvetően gimnáziumi nevelési-oktatási feladatokat látott el, de 1995-től kereskedelmi szakközépiskolai képzés is indult.
A 2001/2002-es tanévben a 9-12. évfolyamon három-három párhuzamos osztályunk volt már, és elkezdődött az érettségire épülő szakképzés is a 13. évfolyamon két párhuzamos osztállyal, esti formában. Ugyancsak ebben a tanévben a kerettanterv követelményeinek megfelelően a 9. évfolyamon megkezdtük felmenő rendszerben az esti képzést. A 2003/2004. tanévben végzett az utolsó levelezős évfolyamunk, a 2004/2005-ös tanévtől már csak esti képzést folytatunk.
A szakközépiskolai képzés, a kereslet folyamatos csökkenése miatt 2013-ban megszűnt.

A 2013/2014. tanévtől intézményünk fenntartója a Római Katolikus egyház – Váci Egyházmegye Ordináriusa – lett. Iskolánk a vecsési Petőfi Sándor Római Katolikus Német Nemzetiségi Általános Iskola és Gimnázium tagintézményeként működik tovább.

Az iskola – több mint fél évszázados működése során – komoly elismerést vívott ki, mind a tanulók, mind a szakma képviselői között.
Fő célunk az egyetemes és magyar kultúra értékeinek átadása, közös megélése, a tehetséges tanulók – ilyen is akad szép számmal – gondozása, fejlesztése, felkészítése továbbtanulásra.
Törekvéseink hozzájárulnak ahhoz, hogy eredményesen működő iskolai közösség alakuljon ki. A támasztott követelmények jól összeegyeztethetők a tanulók megbecsülésén alapuló jókedvű és sokszínű, igényeiket kielégítő közösségi élettel, érdekeiket figyelembe vevő megértő, szeretetteljes légkörrel.

Intézményünk mindazok számára lehetőséget nyújt a tanulásra, akik különböző okok miatt a hagyományos életkorban azt elmulasztották.
Iskolánk a „második esély” iskolája, amely biztosítja, hogy azok a fiatalok, illetve fiatal és idősebb felnőttek, akik az erre hivatott életkorban megszakították iskolai tanulmányaikat, esetleg a társadalom perifériájára sodródtak, hátrányos helyzetűek, későn érők – pótolhassák hiányosságaikat, megszerezzék az általános műveltséget és végzettséget, hogy rendelkezzenek a munkaerő-piaci keresletnek megfelelő, vagy felsőfokú tanulmányok folytatásához szükséges képzettséggel. Az előzőleg megszerzett tudást is állandóan korszerűsíteni kell. Ezen célok megvalósításában segíteni a felnőttoktatás legfőbb feladata.